DIAMENTOWA DROGA JEST WEWNĘTRZNYM CZASOPISMEM BUDDYJSKIEGO ZWIĄZKU DIAMENTOWEJ DROGI LINII KARMA KAGYU

Diamentowa Droga -> Nr 02_10 -> Z opowiadania Tulku Urgjen Rinpocze // DD8

-> TU MOŻNA KUPIĆ NAJNOWSZY NUMER DIAMENTOWEJ DROGI

Z opowiadania Tulku Urgjen Rinpocze // DD8


Wiele wcieleń temu, gdy pierwszy Karmapa osiągnął oświecenie, dakinie obdarowały go czarną koroną zrobioną z włosów stu tysięcy dakiń. Była ona znakiem, że Karmapa uosabia oświeconą aktywność buddów. “Karma” ozna¬cza aktywność a Karmapa oznacza: “ten, który niesie aktywność wszystkich buddów.” W ten sposób, nieprzerwany strumień emanacji Karmapy jest pełen wspaniałych właściwości.
Pierwszy Karmapa Dysum Czienpa był uczniem Gampopy, głównego spad¬kobiercy przekazu Milarepy. Dysum Czienpa po śmierci, dzięki mocy pragnienia by pomagać wszystkim istotom, odrodził się ponownie w ludzkiej formie. Drugi Karmapa, Karma Pakszi, był pierwszym rozpoznanym tulku w historii Tybetu. Jako mały chłopiec spotkał swego głównego ucznia Drogyn Recziena. Oznajmił: “Jestem Karmapa, znany na cały świat” i opowiedział zdumionemu uczniowi wszystkie szczegóły swojej poprzedniej inkamacji.
Karma Pakszi został zaproszony do udzielenia nauk przez Cesarza Chin, który nadał mu tytuł Najwyższego Mistrza Dharmy. Cesarz, sam będący emanacją bodhisattwy, dzięki jasności swego umysłu ujrzał koronę mądrości nieoddzielną od ciała mądrości Karmapów. Poprosił o pozwolenie zrobienia korony, która przypominała by subtelną koronę mądrości, tak żeby zwykłe istoty miały również szczęście zobaczenia jej. Od tamtego czasu wszyscy Karmapowie nosili-czarną koronę jako ich szczególny znak. [... ]
Po śmierci Karma Pakszi, jego inkarnacja została poczęta w łonie nieza¬mężnej kobiety. Ludzie w tamtych okolicach wierzyli, że dziecko z nieprawego łoża z pewnością przyniesie gradobicia, które niszczą zbiory i dlatego było w zwyczaju, że takie matki skazywano na wygnanie przed narodzinami dziecka. Tak więc ta kobieta, pełna wstydu i nie mówiąc nikomu o swojej ciąży, udała się w góry ponad wioską. Potajemnie urodziła dziecko a potem położyła je na ziemi i przykryła kopcem ze sporych kamieni. Gdy odchodziła usłyszała głos dochodzący spod kamieni: “Matko! Zostawiłaś mały otwór. Wciąż mogę widzieć gwiazdy.” Przykryła otwór i odeszła. Po jakimś czasie zaczęła myśleć: “Noworodek, który umie mówić, musi być albo wcieleniem zła, albo kimś bardzo wspaniałym. Pójdę tam i sprawdzę!” Minął tydzień od czasu gdy zostawiła dziecko, gdy dotarła tam z powrotem. Odnalazła małego Rangdziung Dordże leżącego i śpiewającego pieśni wadżry. Później mówiło się, że na tym świecie urodziły się tylko dwie istoty
całkowicie wolne od “przeszkód łona”: Budda Siakjamuni i Rangdziung Dordże.
Po śmierci drugiego Karmapy, Karma Pakszi, nikt nie szukał jego inkamacji. Mały chłopiec, który był trzecim Karmapą, po prostu powiedział swojej matce: “Mój klasztor jest w tamtą stronę. Zabierz mnie tam!” Tak więc po wielu dniach podróży matka i dziecko dotarli do miejsca, z którego widać było klasztor Tsurphu po drugiej stronie rzeki. Mały Karmapą natychmiast zaczął tańczyć i krzyczeć: “Matko! To jest mój klasztor! Tak się cieszę, jestem taki szczęśliwy!” Wciąż można tam zobaczyć około dwudziestu odcisków stóp, jakie trzyletni chłopiec zostawił na skale. Był on jak mały Budda. [...]

 | W TYM NUMERZE RÓWNIEŻ:

TRADYCJE BUDDYZMU TYBETAŃSKIEGO // DD2 | SIDDHA TILOPA // DD2 | MEDYTACJA W CODZIENNYM ŻYCIU // DD3 - Dzigme Rinpocze | PIEŚŃ MAHAMUDRY // DD3 - J. Ś. XVI GYALWA KARMAPA | PRZEPOWIEDNIA V KARMAPY // DD3 - V KARMAPA | NAUCZYCIEL I UCZEŃ // DD4 - LAMA OLE NYDAHL | Pieśń Wadżry. PIEŚŃ ODDANIA I TĘSKNOTY // DD4 - 15 Karmapa Khacziab Dordże | PRAWDZIWA NATURA UMYSŁU // DD4 - SANGDZIE NIENPA RINPOCZE | WIERSZ MAHAMUDRY // DD4 - Kunzig Szamar Rinpocze | INICJACJA KALACZAKRY // DD5 - Manfred Seegers | JAK DZIAŁA MEDYTACJA // DD5 - KUNZIG SZAMAR RINPOCZE | O NATURZE BUDDY,STANIE POŚREDNIM I ŚMIERCI // DD5 - DZIAMGON KONGTRUL RINPOCZE | PIEŚŃ WADŻRY // DD5 - 8 KARMAPA MICZIO DORDŻE | SZEŚĆ WYZWALAJĄCYCH AKTYWNOŚCI // DD5 - Lama Ole Nydahl | ŻYCIORYS TSECZU RINPOCZE // DD5 - Gabi Kremer | LOBPYN TSECZU RINPOCZE OPOWIADA O SWOIM NAUCZYCIELU // DD5 | Męskie - Żeńskie // DD6 - Khandro Rinpocze | Fragmenty nauk IX Karmapy, Łangczuk Dordże, pochodzące z tekstu "Mahamudra - ocean prawdziwego // DD6 | Pieśń Wadżry // DD6 | Przeniesienie Buddyzmu na Zachód // DD6 - Szamar Rinpocze | Wywiad z Jego Świątobliwością XVI Karmapą // DD6 | Czternaście Głównych Błędów, Przez Które Łamie Się Samaja Wadżrajany // DD7 | Guru Joga - "Jedno, Które Urzeczywistnia Wszystko" // DD7 - Diigo Khyentse Rinpocze | Madhjamika - Droga środka // DD7 - Khenpo Czioedrak Thenpel | Cytaty // DD7 | Pieśń Wadżry // DD7 - VI Szamarpa Czóki Łangczuk | Wywiad z Lamą Ole Nydhalem na temat nowego Karmapy // DD8 - Kagyu Life | Z opowiadania Tulku Urgjen Rinpocze // DD8 | Utrzymywanie Samaja // DD8 | Cytaty // DD8 | Pogląd Mahamudry:Najcenniejsze z tego, co posiadamy // DD9 - LAMA OLE NYDAHL | Pieśń Wadżry z "Kagyu Gurtso" // DD9 - Drugi Dziamgon Kongtrul Rinpocze | Cytaty // DD9 | Therawadinowie i Bodhisatwowie // DD10 - Kunzin Szamar Rinpocze | Lama - Korzeń Błogosławieństwa // DD10 - Dziamgon Kongtrul Rinpocze | Wywiad z Lamą Ole Nydahlem // DD10 - Kagyu Life | Dzierżawcy linii Karma Kaqyu // DD10 | Cytaty // DD10 | Lekarz z Dhagpo - życie Gampopy // DD10 |

 | PODOBNE ARTYKUŁY: