DIAMENTOWA DROGA JEST WEWNĘTRZNYM CZASOPISMEM BUDDYJSKIEGO ZWIĄZKU DIAMENTOWEJ DROGI LINII KARMA KAGYU

Diamentowa Droga -> Nr 02_10 -> Pieśń Wadżry // DD6

-> TU MOŻNA KUPIĆ NAJNOWSZY NUMER DIAMENTOWEJ DROGI

Pieśń Wadżry // DD6

ofiarowana przez 10 Karmapę Czoying Dordże jego nauczycielowi, VI Szamarpie Czoki Łangczuk.


Skłaniam się całym sercem, z głębokim zaufaniem przed Amitabą, Noszącym koronę Szamarpów Bodhisattwą, zwycięskim Majtreją, Czoki Łangczuk, moim jedynym Schronieniem.
Przyjąłeś mnie w swoim kochającym współczuciu,
Jak śmiałem tak długo beztrosko je lekceważyć?
O Czoki Łangczuk, spojrzyj na mnie ze współczuciem!
O wy, opiekunowie trzech rodzin,
Którzy posiadacie związek pełen dobrych życzeń
I którzy myślicie teraz o mnie,
Przyjdźcie, przyjdźcie synowie,
Przybądźcie chronieni współczuciem promiennego guru.
To cenne ludzkie ciało, obdarzone wolnością,
Wykorzystywane zgodnie z właściwym przeznaczeniem,
Jest trudne do uzyskania.
Jego prawdziwe znaczenie podobne jest klejnotowi
Spełniającemu wszelkie potrzeby i życzenia.
Jeśli guru teraz bez wysiłku oddaje je w wasze ręce,
Czegóż jeszcze potrzebujecie?
Jaki sens ma zabieganie o zwyczajne klejnoty?
Ci, którzy pochłonięci przez rozproszenie
Cieszą się sławą, otoczeni służbą,
Ograniczając się do zwykłych życiowych pragnień,
Ciągle od nowa pogrążają siebie i innych coraz głębiej w samsarze.
Od nie mającego początku czasu doświadczają mąk piekieł.
Mimo iż stale przeżywają nieopisane cierpienia,
Są omamieni przez owo pomieszanie
Jak pszczoły zapamiętale zbierające miód.
Nietrwałe, nietrwałe...
Rzeczy złożone są i pozostaną przemijające.
Podobnie jak sztuczki czarodzieja,
Również nietrwałe,
Będące iluzją ciało z pewnością przeminie.
Z każdym dniem zbliża się śmierć.
Nieustanne rozróżnianie pomiędzy dobrem a złem,
Bezdroża fałszywej świętości i pochlebstw,
Skłonności niszczące czysty pogląd -
Wszystkie owe dyskursywne myśli
Nadal jeszcze nas zwodzą.
Nie zbaczaj z właściwej ścieżki
Nie zbaczaj, bądź uważny!
Od dzisiaj sypiać będę zawsze pod drzewem
Lub wśród gór nieznanego pogranicza.
Od dzisiaj tylko jałmużna będzie moim pożywieniem,
A ubranie, które znajdę na stercie odpadków
Będzie mi służyć tylko do okrycia ciała.
Wystarczy mi to, co najpotrzebniejsze.
Wędrując beztrosko przez różne kraje, Będę jak rtęć wśród kurzu
 niesplamiony błędami głupich ludzi Zrodzonymi przez osiem światowych dharm.
Nasze poprzednie matki są naprawdę szalone, Pozbawione całkowicie zaufania i ochrony. Ponieważ mój własny pogląd jest niedoskonały, Dostrzegam ich położenie, Nie potrafię jednak właściwie działać.
Powinniśmy wysoko cenić nauki Winąji
 w pełni czystej dyscypliny – udzielone przez Buddę.
Nieraz przebywaliśmy już w samsarze.
Od niezliczonych kalp wędrujemy w niej
Na skutek mocy karmy i przeszkadzających uczuć
I nieustannie przeżywamy cierpienia niższych stanów.
Dzięki niewielkiemu nagromadzeniu zasługi
Osiągnęliśmy tym razem wolną i korzystną ludzką egzystencję.
Jest ona cenniejsza niż bycie bogiem.
Ci, którzy wkładają wysiłek w osiągnięcie Oświecenia,
Zrealizują je.
Okaże się ono warte włożonego weń wysiłku.
O czym jeszcze mógłbym mówić?
Jakże mógłbym w tym życiu, które jest tylko przemijającym snem,
Znaleźć czas, by robić cokolwiek innego?
Jeśli w jego synu powstanie prawdziwe oddanie,
Już tylko to wypełnia lamę radością.
Gdy jest on pełen radości,
Z olbrzymiego obłoku jego współczucia pada stale deszcz
błogosławieństwa,
Gdy deszcz ów spadnie, wówczas wzrasta siew oddania,
Gdy ono wzrasta, dojrzewa plon Oświecenia.
Kiedy dojrzeje Oświecenie, wszystkie poprzednie matki mogą się
Czyniąc to, doświadczają jedynego w swoim rodzaju Smaku wielkiej szczęśliwości. Dzięki mocy tego pożywienia rozpoznaj ą swój umysł. Rozpoznanie go jest także współczuciem lamy!
Jeżeli śmierć nas nie rozdzieli, o synowie,
Przybądźcie, by jeszcze raz mnie ujrzeć!
Alala! Jakże potężne jest błogosławieństwo Linii Praktyk!
Alala! Jakże głębokie jest oddanie synów!
Oby nasz umysł stopił się z waszymi.
Alala! Jakże kochający jest lama!
Wszystko jest jego współczuciem.
Jesteśmy teraz, dzieci, podobni antylopie,
Która wpadła w sidła, biorąc je za kępę trawy.
Poprzez moc swego współczucia “Kochające Oczy” stał się tym,
Który nosi Czarną Koronę.
Uważa się, że jestem dziesiątym z owych lamów.
To jest moje ostatnie życie.
Synowie, teraz nadszedł czas rozwinięcia oddania,
Oto czas modlitw.
Wystarczająco długo już pozostawaliście na uboczu.
Nadszedł najwyższy czas, by zebrać się razem.
Czy rozumiecie to, czujące istoty? Nasze poprzednie matki?
Czy rozumiecie to, zepsuci ludzie, nasze poprzednie matki? Czy rozumiecie to, pozbawieni wiary, nasze poprzednie matki? Powinniście zawsze być tego świadomi.
Khaje!
Jak niebo na niebie głębokiego pokoju,
Cudowna prostota,
Tajemny nektar,
Własny umysł jest samooświeconą Takością.
Obyśmy osiągnęli Mahamudrę, Spontanicznie powstającą wielką szczęśliwość.
Myślałem, że nigdy nie będę zwracał się do nikogo w ten sposób, lecz podobnie jak pełni oddania jogini, odczuwający całym sercem radość na sam dźwięk imion ojców Linii Praktyk i mojego własnego, przeniknęło mnie szczęście i oddanie. Na chwilę zatopiłem się całkowice w stanie, który nie był dwoma. Ta pieśń, która spontanicznie powstała w moim umyśle, jest jednością mojego umysłu i umysłu Bodhisattwy Czoki Łangczuk (VI Szamarpy) stopionych ze sobą.
Ja, Czoing Dordże Trinie Ngopar Thołe Pal, mnich Szakiów, przeżywający radość samotności, napisałem to we wspaniałym pałacu Akaniszta, w Tsurphu, na dole, w najwyższym miejscu siddhów, w pachnących górach, gdzie ptaki i dzikie zwierzęta beztrosko wędrują pośród lasów i kwitnących kwiatów.

 | W TYM NUMERZE RÓWNIEŻ:

TRADYCJE BUDDYZMU TYBETAŃSKIEGO // DD2 | SIDDHA TILOPA // DD2 | MEDYTACJA W CODZIENNYM ŻYCIU // DD3 - Dzigme Rinpocze | PIEŚŃ MAHAMUDRY // DD3 - J. Ś. XVI GYALWA KARMAPA | PRZEPOWIEDNIA V KARMAPY // DD3 - V KARMAPA | NAUCZYCIEL I UCZEŃ // DD4 - LAMA OLE NYDAHL | Pieśń Wadżry. PIEŚŃ ODDANIA I TĘSKNOTY // DD4 - 15 Karmapa Khacziab Dordże | PRAWDZIWA NATURA UMYSŁU // DD4 - SANGDZIE NIENPA RINPOCZE | WIERSZ MAHAMUDRY // DD4 - Kunzig Szamar Rinpocze | INICJACJA KALACZAKRY // DD5 - Manfred Seegers | JAK DZIAŁA MEDYTACJA // DD5 - KUNZIG SZAMAR RINPOCZE | O NATURZE BUDDY,STANIE POŚREDNIM I ŚMIERCI // DD5 - DZIAMGON KONGTRUL RINPOCZE | PIEŚŃ WADŻRY // DD5 - 8 KARMAPA MICZIO DORDŻE | SZEŚĆ WYZWALAJĄCYCH AKTYWNOŚCI // DD5 - Lama Ole Nydahl | ŻYCIORYS TSECZU RINPOCZE // DD5 - Gabi Kremer | LOBPYN TSECZU RINPOCZE OPOWIADA O SWOIM NAUCZYCIELU // DD5 | Męskie - Żeńskie // DD6 - Khandro Rinpocze | Fragmenty nauk IX Karmapy, Łangczuk Dordże, pochodzące z tekstu "Mahamudra - ocean prawdziwego // DD6 | Pieśń Wadżry // DD6 | Przeniesienie Buddyzmu na Zachód // DD6 - Szamar Rinpocze | Wywiad z Jego Świątobliwością XVI Karmapą // DD6 | Czternaście Głównych Błędów, Przez Które Łamie Się Samaja Wadżrajany // DD7 | Guru Joga - "Jedno, Które Urzeczywistnia Wszystko" // DD7 - Diigo Khyentse Rinpocze | Madhjamika - Droga środka // DD7 - Khenpo Czioedrak Thenpel | Cytaty // DD7 | Pieśń Wadżry // DD7 - VI Szamarpa Czóki Łangczuk | Wywiad z Lamą Ole Nydhalem na temat nowego Karmapy // DD8 - Kagyu Life | Z opowiadania Tulku Urgjen Rinpocze // DD8 | Utrzymywanie Samaja // DD8 | Cytaty // DD8 | Pogląd Mahamudry:Najcenniejsze z tego, co posiadamy // DD9 - LAMA OLE NYDAHL | Pieśń Wadżry z "Kagyu Gurtso" // DD9 - Drugi Dziamgon Kongtrul Rinpocze | Cytaty // DD9 | Therawadinowie i Bodhisatwowie // DD10 - Kunzin Szamar Rinpocze | Lama - Korzeń Błogosławieństwa // DD10 - Dziamgon Kongtrul Rinpocze | Wywiad z Lamą Ole Nydahlem // DD10 - Kagyu Life | Dzierżawcy linii Karma Kaqyu // DD10 | Cytaty // DD10 | Lekarz z Dhagpo - życie Gampopy // DD10 |

 | PODOBNE ARTYKUŁY: